Kontrast:   normalny wysoki  |  obrazy:   kolorowe czarno-białe  |  Normalny układ strony Szeroki układ strony  |  A- A A+  | 

Praca on-line (na fizyce)


Praca on-line na lekcjach fizyki

 

Zmiesza się czy nie? - nawet podczas nauki zdalnej na fizyce doświadczalnej eksperymentujemy ???? W górnej szklance jest gorąca woda, a dolnej zimna. Woda gorąca ma mniejszą gęstość, a woda zimna większą (jest "gęstsza"). Jeśli na górze jest ciecz o mniejszej gęstości, to nie miesza się ona z cieczą o większej gęstości (na dole). Gdybyśmy zrobili na odwrót, czyli woda zimna byłaby na górze, a ciepła na dole to zimna opadałaby na dno, ponieważ jej gęstość jest większa niż wody ciepłej i wtedy ciecze zmieszałyby się i nie byłoby widać różnicy w kolorach. Powstałaby jednobarwne mieszanina.

 

Robimy poduszkowce

 

    

 

 

Przewodzenie prądu przez ciecze

 

   

 

Przebijanie balona wykałaczką-działanie sił spójności

 

 Siły spójności cząsteczek, które oddziałują na gumę są duże w miejscu gdzie guma jest grubsza (mniej naciągnięta). W takie miejsce można wbić wykałaczkę, która nie pozwoli cząsteczkom powietrza uciec z balonu. Działa jak korek w wannie.

 

  

 

Doświadczenia z balonami

 

Strumień powietrza z suszarki wytwarza korytarz niższego ciśnienia, w którym są balony. Z zewnątrz na balony działa wyższe ciśnienie atmosferyczne. Dzięki czemu balony utrzymują się w korytarzu powietrza. Sposób połączenia balonów wymusza obrót całego układu.

 

                    

                                                                         

 

 

 





©2017 Liceum Ogólnokształcące w Nadarzynie
Deklaracja dostępności   |   Projekt i realizacja: 10M