W dzisiejszych czasach nauka zdalna jest praktykowana we wszystkich szkołach w Polsce. Dla wielu uczniów jest to bardzo duża niedogodność. Nauka języków obcych w dobie pandemii jest szczególnie trudna i wymagająca, lecz my – LO im. Jana Pawła II – znaleźliśmy na to sposób.
7-go listopada 2020 roku chętni uczniowie naszej szkoły, dzięki pomocy i kontaktom naszej nauczycielki i ambasadorki programu English Teaching Pani Magdaleny Drzewieckiej, dołączyli do ogólnopolskiego programu prowadzonego w języku angielskim ‘Youth In UVCA World’ ( Młodzi w świecie zmian i przemian) przez Worldlink Foundation. Celem programu jest wsparcie młodzieży w nauce angielskiego metodą ‘content-based learning’, przeprowadzenie wielu warszatów dotyczących motywacji, działania w grupie, poznania i zastosowania kanadyjskiej metody ‘Leadership of Heart’, rozwinięcie umiejętności przywódczych oraz zdobycie umiejętności rozróżniania rzetelnych informacji od fake newsów. Jednym słowem, zmierzenie się z wyzwaniami, które niesie współczesny świat.
Warsztaty odbywają się co trzecią sobotę i zakończą w czerwcu ogólnoświatową konferencją i uzyskaniem certyfikatu. Spotykamy się na platformie ZOOM i mamy wielu wspaniałych trenerów z całego świata.
Główna prowadząca i odpowiedzialna za projekt, Pani Anna Krzemińska – Kaczyńska jest jedną z założycieli Worldlink Foundation, polską ambasadorką programu English Teaching. Otrzymała także medal komisji Edukacji Narodowej oraz certyfikat „European Language Label”. Współprowadzący, Pan Alexander Pikulski jest studentem historii i kultury Zatoki Arabskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz wiceprezydentem globalnego centrum dyskusyjnego na Pekińskim Uniwestytecie – Education in Spark Club.
Podczas pierwszego spotkania omówiliśmy wiele ważnych tematów dotyczących młodzieży i naszej roli we współczesnym świecie – wszystko oczywiście po angielsku. Mnie najbardziej zapadły w pamięć warsztaty z Patrickiem Kozakiewiczem nazwane ‘Mindfulness In Education’ ( uważność w edukacji). Patrick pokazał nam co jest kluczem do sukcesu i jak bycie uważnym przynosi niezliczoną ilość korzyści. Zastanawiacie się, jakie mogą one być? Oto odpowiedź: dzięki wprowadzeniu do naszego życia tzw. uważności ( mindfulness), jesteśmy w stanie podnieść swoją zdolność koncentracji, poziom inteligencji oraz polepszyć swoją pamięć. Jednak największą korzyścią jest stanie się lepszym obywatelem świata przez rozumienie własnych emocji. Mieliśmy szansę przetrenować naszą uważność – skupiając się na własnym oddechu, staraliśmy się kontrolować tor naszych myśli. Spotkanie zakończyło się sugestią zwolnienia tempa naszego życia, chociaż na chwilę. Wyjście na spacer, skupienie się na sobie i na tym, co dzieje się teraz z nami i naszym otoczeniem.
Kolejne spotkania przed nami! Czekamy na kolejne wskazówki i nieustannie szlifujemy swój angielski! Chętnych dołączyć do nas serdecznie zapraszamy . Szczegółowych informacji udziela Pani Magdalena Drzewiecka i Weronika Trzcińska, uczennica klasy 3B.
Weronika Trzcińska, klasa 3B, LO Nadarzyn